טיפים לעיצוב גרפי של שלט לעסק

אין ספק שהעולם הטכנולוגי מגויס בעידן הנוכחי לטובת עולם הדפוס. אם רק נתבונן במבחר מכונות ההדפסה המתקדמות והחדשניות, או בסוגי החומרים והמדיות המיועדים להדפסת שלטים מסחריים בפנים ובחוץ – נוכל להבין את הדרכים המתוחכמות המאפשרות לבעלי העסקים, להזמין שלט חוצות ענק, שלט פנימי קטן, או עטיפה של כלי הרכב בשלט פרסומי מעוצב.

אם אתם מתכננים עיצוב שילוט לעסק לקראת אירוע עתידי שיכלול פרסום שלטי חוצות ענקיים ברחבי העיר, ואתם כבר בפאניקה בגלל גודל המשימה, אל דאגה. עיצוב שלטים גדולים לא שונה בהרבה מכל פרויקט אחר.

ההבדל הגדול הוא קנה המידה. השלט יהיה פשוט הרבה יותר גדול מכפי שאתם רגילים.

דברים אחרים שצריך לחשוב עליהם כשאתם מעצבים את השילוט הם:

  • גודל
  • מיקום
  • צבע
  • טיפוגרפיה (סידור הטקסט ועיצובו)
  • ניגודיות
  • החומר עליו יודפס השלט

אם תחשבו מראש על כל אחד מהגורמים הללו, החוויה הכרוכה בעיצוב השילוט תהיה הרבה יותר טובה מכפי שדמיינתם.

לחשוב על גודל וקנה מידה

ברוב המקרים, שלט חוצות ענק יהיה בין הדברים הגדולים ביותר שתכננתם אי פעם. גודל וקנה מידה יכולים להציב בפניכם כמה אתגרים מעניינים. אבל הדרך שבה עליכם לגשת לנושא, היא כמו לכל פרויקט אחר. אחרי הכול, עיצוב טוב הוא עיצוב טוב בכול מקום.

קחו בחשבון שאת השלט צריך לקרוא ולהבין מרחוק, לעיתים, על ידי עוברי אורח או נוסעים שיש להם רק כמה שניות להעיף עליו מבט. אז כדי שהשלט יהיה בעל השפעה מקסימלית, הוא צריך להיות מאיר עיניים, גדול ופשוט.

לשקול את מיקום השלט

כמו שחשוב לדעת מה יהיה גודל השלט, כך חשוב לדעת היכן בדיוק הוא ימוקם, ואז לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  • האם העיצוב יבלוט על רקע השמים כמו שלט חוצות ענק, או יעמוד על הקרקע כמו שלט התקוע על הקרקע בחצר בית העסק?
  • האם השלט יוצמד לרכב, באמצעות עטיפה או מגנט, וינוע בדרכים, או יוצב בתוך המבנה?
  • האם לשלט יש מסגרת, והאם היא עבה או דקה?
  • ומה יהיה צבע הרקע במקום שבו מוצב השלט? זה יעזור לכם לבחור את לוח הצבעים של השלט, כך שיהיה מנוגד רקע הסביבה ויוכל להיות בולט לעין.

למיקום יש חשיבות רבה גם בקביעת גורמים אחרים הנוגעים לשלט. לכן, הקפידו לבדוק את הקודים המקובלים באזור שבו יוצב השלט, לפני שתתקדמו הלאה בתהליך הכנת השלט, ותמצאו שהשלט אינו עונה על התקנות המקומיות (הדוגמה הראשונה שעולה בראש היא ההצעה להימנע מהצבת שלט עם דמויות של נשים ברחבי בני ברק).

לבחור צבעוניות וגרפיקה בולטות

צבע יכול להיות אחד ההחלטות העיצוביות החשובות ביותר בפרויקט השילוט שלכם. אתם צריכים לגשת לעניין כאשר שני דברים נלקחים בחשבון:

  • מיתוג וזהות
  • ניגודיות וניראות

לפעמים, שני המושגים הללו מפריעים זה לזה. בדרך כלל, הגרפיקה והצבעים בשלט אמורים להיות מאירים ורוויים. הימנעו מצבעים בהירים או מגווני פסטל. בחרו בצבעים שיוצרים ניגודיות רבה, במיוחד בין הרקע לבין התמונה או הטקסט.

לבחור בטיפוגרפיה פשוטה ובמסר ברור

מלבד הלוגו של החברה, שיופיע על השלט, בחרו בסוג גופן אחד ויחיד וגדול. לאחר מכן קחו בחשבון את מספר המילים הכולל שיופיע בשלט. המסר צריך להיות פשוט. כדי להשיג את ההשפעה הגדולה ביותר, השלט אמור להכיל לא יותר מ-15 מילים. כאשר עדיף לבחור ב:

  • 3 שורות טקסט, עד 5 מילים בכול שורה, או
  • 5 שורות טקסט, עד 3 מילים בכול שורה.

שיקולים טיפוגרפיים אחרים כוללים שימוש באותיות מודגשות, אשר יכולות לסייע בקריאה ממרחק. ובאשר לכתב נטוי, קחו בחשבון שכתב נטוי יכול להקשות על העין. לכן עדיף להימנע ממנו.

יש חשיבות לניגודיות

כאשר יש לכם רק כמה שניות לתפוס את מה שנאמר בשלט, הניגודיות יכולה לתפוס את תשומת הלב של העוברים ושבים.

שילובי הצבעים הניגודיים המומלצים לשילוט הם:

  • שחור ולבן
  • שחור וצהוב
  • כחול ולבן
  • כחול וצהוב
  • ירוק ולבן
  • אדום ולבן
  • אדום וצהוב

לבחור את החומר עליו מודפס השלט

כשאתם בוחרים בחומר של השלט, קחו בחשבון את עמידות ההדפסה והשלט בעיקר אם השלט צריך להחזיק מעמד בתנאים חיצוניים. לפני שאתם בוחרים בחומר של השלט, גלו לאיש המקצוע מהם הצרכים שלכם, וכך תוכלו לחסוך לעצמכם כאבי ראש מיותרים.

רוצים למתג את הרכב שלכם? עברו לעמוד עיטוף רכבים – שם תמצאו את הפתרון בשבילכם.

בכל שאלה או בעיה
אנא השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:
צור קשר