איך לבחור מכונת כריכה שמתאימה לצרכיך?

שמירה על הסדר והארגון של חומרים חשובים בעבודה המשרדית השוטפת, העברת הדרכות, סיכום פגישה חשובה, היערכות לקראת מהלך מסוים במקום העבודה – כל אלו ועוד מצריכים איגוד של מספר מסוים של דפים לתוך מעין חוברת אחת. המטרה היא ליצור רושם מקצועי, לאפשר קריאה ברורה ולייצר סדר וארגון. הדרך לייצר זאת היא באמצעות מכונת כריכה.

מכונת כריכה מסדרת מספר דפים על פי הצורך ולפי הסדר הדרוש, בתוך עטיפה קדמית, לרוב שקופה, וגב קשיח מאחור, כאשר החיבור ביניהם ובין כל שאר דפי החוברת מאפשר לדפדף בה בקלות ממש כמו בספר, ללא חשש שהדפים יתקמטו, ייקרעו, יישלפו ממקומם ויתערבבו ביניהם וכדומה.

סוגי מכונות כריכה

ישנם מספר סוגים עיקריים של מכונות כריכה:

  • מכונת כריכות ספירלה – מכונה זו משתמשת בספירלה עשויה מפלסטיק, שאליה היא משחילה את דפי החוברת באמצעות חירור דפים לאורכו של כל דף.
  • מכונת כריכה בחום – מכונה זו מייצרת את החיבור בין עמודי החוברת על ידי לחיצתם זה אל זה תוך שימוש בחום ובדבק מיוחד.
  • מכונת כריכת סיכות – מכונה זו כורכת את עמודי החוברת זה אל זה על ידי הידוק סיכות.

כך תבחרו את מכונת הכריכה המתאימה לכם

בחירה של מכונת כריכה מתאימה תלויה בצרכים שלכם ובאופיו של העסק שלכם. אם העסק שלכם מצריך בדרך כלל כריכה של מספר לא רב של עמודים, המיועדים בעיקר לשימוש פנימי של העסק, תתאים לכם מכונת כריכות ספירלה. באמצעות מכונה זו תוכלו גם לעדכן חוברת קיימת ולהוסיף לה עמודים לאחר שכבר נכרכה, והמכונה עצמה זולה יחסית, נוחה וקלה להפעלה ולשימוש. מכונות לכריכות ספירלה מתאימות גם לשימוש ביתי, יכולות להיות ממוקמות על כל שולחן ולא תופסות מקום רב.

אם אתם מייצרים כמויות רבות של חוברות, כשלכל אחת מהן מספר רב של עמודים ולעיתים מיועדות גם לצאת מהחברה ויש לשמור על שלומם של הדפים שבתוכן, כדאי לבחור במכונות כריכה בחום. מדובר במכונות מקצועיות יותר, לרוב גדולות מאוד; מכונות אלו מצריכות מקום מתאים, והן מתאימות לכריכה מרובה ואינטנסיבית, כאשר ניתן לבחור בהן בכריכה רכה או בכריכה קשה שמגנה יותר טוב על הדפים. מכונות כריכת הסיכות מתאימות בעיקר לכריכה של עיתונים, עלונים או חוברות בסגנון זה.

שילוב בין צורך לבין תקציב

את הבחירה הסופית יש לעשות בין המצוי לרצוי – הרצוי הוא אמצעי הכריכה האופטימלי שהייתם רוצים, והמצוי הוא התקציב שעומד לרשותכם. עדיף לנצל את התקציב לבחירה של מכונה מדגם איכותי ואמין, בין אם מדובר בכריכת ספירלה ובין אם מדובר בכריכה בחום, מאשר לרכוש מכונה שהיכולות שלה הן מעבר למה שאי פעם תצטרכו.

בעת רכישת מכונת הכריכה כדאי לברר גם על מוצרים נלווים דרושים. סוגי ספירלות, כריכות מסוגים או צבעים שונים, פתרונות תיוק עבור החוברות המיוצרות ועוד – כל אלו מוצרים שייתכן שתידרשו להם וגם אותם יש לקחת בחישוב הכללי לקראת הקנייה.

בכל שאלה או בעיה
אנא השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:


    This site is protected by reCAPTCHA and the Google
    Privacy Policy and Terms of Service apply.

    צור קשר